zondag 19 juni 2011

Genezing van je Hart




Jesaja 61:1-3

1 De geest van God, de HEER, rust op mij,
want de HEER heeft mij gezalfd.
Om aan armen het goede nieuws te brengen
heeft hij mij gezonden,
om aan verslagen harten hoop te bieden,
om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken
en aan geketenden hun bevrijding,
2 om een genadejaar van de HEER uit te roepen
en een dag van wraak voor onze God,
om allen die treuren te troosten,
3 om aan Sions treurenden te schenken
een kroon op hun hoofd in plaats van stof,
vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad,
feestkledij in plaats van verslagenheid.
Men noemt hen ‘Terebinten van gerechtigheid’,
geplant door de HEER als teken van zijn luister.






Een verwoording van Jesaja 61:1-3

God heeft mij op een missie gestuurd.
Ik heb heel goed nieuws voor je
God heeft mij gestuurd om iets te herstellen en te bevrijden.
En dat iets, dat ben jij.
Ik ben gekomen om je hart terug te geven en je vrij te maken.
Ik ben woedend op de vijand die jou dit heeft aangedaan 
en Ik zal tegen hem strijden
Laat ik je mogen troosten.
Want, Mijn Geliefde, Ik zal je schoonheid geven,
terwijl je tot nu toe alleen verwoesting hebt gekend.
Ik zal je vreugde geven in plaats van je grot verdriet
Ik zal je hart vervullen met dankbare lofzangen
in ruil voor je berusting en wanhoop




Lees het gedeelte nog eens
en bid en vraag het aan Jezus.

Hij kan het en wil het ... als je Hem toelaat.

Je bent een schitterende beelddrager van de Here Jezus.
Je bent de Kroon van Gods Schepping
Je bent aangevallen en je teert op je eigen reserves.
De vijand heeft je wonden en je zonden aangegrepen om je hart gevangen te houden.
Maar de Zoon van god is gekomen om je te verlossen en je gebroken, gewonde, 
bebloede hart  te genezen en je te bevrijden van slavernij.
Hij is gekomen om jou als schitterende schepping te herstellen ...
zodat je weer jezelf kunt zijn.









Zacharia 9:16-17
16 Op die dag zal God, de HEER, 
zijn volk als een kudde in veiligheid brengen. 
Als edelstenen in een kroon zullen ze fonkelen op zijn land. 
17 Wat schitterend! Wat mooi! 
Jonge mannen en vrouwen bloeien op, 
gesterkt door wijn en graan.

Genezing van je hart is mogelijk.
Dit is de kern van Jezus'werk.
Laat Hij jou bij de hand nemen,
op weg naar herstel en genezing.