maandag 20 juni 2011

Gebed van een moeder



Gebed van een moeder

O God, ik bid U voor mijn kind,
want ik ben bang dat hij U zal vergeten
en dat hij van veel dingen veel zal weten,
maar niet, hoe hij de echte vrede vindt.

Ik bid U voor dit kind van mij;
soms denk ik dat ik hem niet kan bereiken,
en dat ik enkel macht'loos toe kan kijken.
Wilt U dan staan, Heer, aan zijn rechter zij?

O God, ik bid U voor mijn zoon,
want hij heeft pijn en allerhande zorgen.
Voor mij houdt hij die meestal goed verborgen;
hij wil niet, dat ik mijn bezorgdheid toon.

Ik bid voor hem,  nu hij een man 
geworden is, voor ik het had begrepen.
Heer, laat hem nooit de band met U verbreken,
toon hem Uw liefde, meer dan ik dat kan!

Nel Benschop





Gebed van een Moeder

O Heer, mijn kinderen
ik kan ze niet beschermen
ze gaan hun eigen weg
Wilt U zich over hen ontfermen?

Wilt U heb steeds weer gade slaan
overal, op al hun wegen
Ik kan niet met hen mede gaan
Ik moet ze nu uit handen geven

Als ze de verkeerde keuze maken
Wilt U ze toch weer dragen
Uw liefde aan hen blijven geven
Ook als ze er niet om vragen=

En als ze U de rug toe keren
Wilt U geduldig blijven kloppen
op de deur van hun hart
ook als U niet word verwacht

Dank U Heer, U bent hun Vader
Zelfs al lijkt het of U talmt
Ook al zullemn stormen woeden
niemand roofd ze uit Uw hand

@My place of peace



rosevine3.gif (231×103)